2013. szeptember 10., kedd

Karamellás csokitorta

Nagyon sokat főztem és sütöttem mostanában, de energiám bejegyzést írni kevesebb. Elfelejtek fotózni, vagy csak este tudok, így hát most majd a képi világ még lejjebb fog süllyedni. De a kaják finomak lesznek :-)! Ez a torta (mi mással kezdjünk) keresztelőre készült, és azt hallottam, nagy sikere volt. Úgyhogy ne maradjon a vendégsereg recept nélkül, feljegyzem ide, mielőtt törlődik a gyorsítótáramból.



 Hozzávalók: (24 vagy 26 cm-es tortaformához)
Az alaphoz
75 gramm csoki
60 gramm vaj
3 egész tojás
60 gramm cukor
25 gramm liszt
25 gramm őrölt mandula
25 gramm keményítő
pici só
csapott teáskanál sütőpor
A krémhez
400 ml tejszín
250 gramm mascarpone
100 gramm cukor
100 gramm étcsoki
1 evőkanál keserű kakaópor
1 csomag zselatinfix
A sós karamellhez
100 gramm barnacukor
1 kásvéskanál só
1 dl tejszín
1 jókora teáskanál vaj

A tésztával kezdjük, a sütőt melegítsük elő 180 fokra. A vajat és a csokit mikróban olvasszuk össze. A tojások fehérjét egy pici sóval verjük kemény habbá, a cukrot keverjük el a tojás sárgájával, majd adjuk hozzá a csokis vajat. Keverjük bele a lisztet, keményítőt, mandulát és sütőport, majd a tojásfehérjét több részletben, óvatosan. A sütőpapírral bélelt tortaformába egyengessük el a krémet és kb. 20-25 perc alatt süssük meg, hagyjuk kihűlni. 
A krémhez a tejszínt fél dl kivételével verjük kemény habbá. A kimarad tejszínt forrósítsuk fel mikróban, majd tördeljük bele a csokit és keverjük addig, míg fel nem olvad. A mascarponét és a cukrot keverjük el, tegyük bele a kakaóport, a felolvasztott csokit és a zselatint. Végül a tejszínhabbal óvatosan keverjük el az egészet.
Közben a cukrot zománcozott fazékban a legkisebb lángon megolvasztottam, közben nem piszkáltam, legfeljebb megráztam gyengéden. Mikor elolvadt, ráöntöttem a tejszínt, a sót, hozzáadtam a vajat,  majd addig főztem kevergetve, míg el nem olvadt. Ekkor ráöntöttem a lehűlt tortaalapra.
Ha 24cm-es formát használtunk, egy magasabb tortagyűrűvel vegyük körbe a piskótát, öntsük rá a krémet (a 26 cm-es esetében nem lesz sok a krém, elég a forma magassága), majd egy kanál hátlapjával egyengessük el.  Hűtsük egy éjjel! Tetejét olvasztott csokival díszítsük.



2 megjegyzés: