2013. szeptember 17., kedd

Fügés- mandulás kevert pite

Ezt a szuper kis sütit Mimi és Mama oldalán láttam. Mivel épp vasárnap volt, épp vettem egy nagy doboz lila fügét, és épp másnap Anyósom jött bébivigyázni, adott volt, hogy gyorsan megsüssem. Nagyon könnyű, különleges ízű süti a mandulától (én a diót kihagytam), máskor is elkészítem. (Aki ismer, annak: a fügéket is szorgalmasan kikerültem, jó.)

Hozzávalók (26 cm-es formához):
200 gramm puha vaj
175 + 25 gramm nádcukor
4 egész tojás
125 gramm liszt 
1 teáskanál sütőpor
125 gramm darált mandula 
450 gramm friss füge
1 marék mandula a tetejére
1 zacskó vaníliás cukor

A vajat a cukor nagy részével és a tojások sárgájával habosra kevertem, beletettem a sütőport, a sót, a mandulát és a lisztet, végül a maradék cukorral kemény habbá vert fehérjét is beleforgattam. 
A tetejét kiraktam a megmosott és félbe vágott fügével, megszórtam kis mandulával és vaníliás cukorral, majd 180 fokos sütőben egy óra alatt átsütöttem.


4 megjegyzés:

  1. Jaj de jó, pont nekem is van fugem!
    Alig várom h kiprobaljam! Persze csak a babatogatok utan..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi leszek :-) ha nincs mandula, dió, mogyoró is illik hozzá!

      Törlés
  2. Ez annyira jól néz ki!!! Muszáj lesz fügét szereznem...:)

    VálaszTörlés
  3. De kedves vagy! Aldi, lidl lelõhely :-)

    VálaszTörlés