2013. augusztus 21., szerda

Pizzás csónak

Nos, az államalapítás ünnepén elértem és meghaladtam a 10.000 letöltést (esküszöm nem én nyitogatom az oldalam), amit minden olvasómnak nagyon köszönök! Nyilván más blogoknak ez napi mennyiség, de én csak egészen szűk körre terveztem a receptelést, és ehhez képest ez hatalmas számnak tűnik. Mások ilyenkor nyereményeket ajánlanak fel, de én ezzel várok egy másik kerek számot (eskü nem a 100.000-et). Ma egy gyors péksütit hoztam, amihez Ildikó adta az ötletet, én csak baba kompatibilissé dolgoztam át. Mennyire jól tettem! Kis Törpi a 8 db-ból egyet azonnal megevett (aki süt, tudja, hogy fél kiló lisztből mennyire nagy kifli jön ki, ha nyolc felé vágom  tésztát, és ezt egy még nem egy éves gyomor kapacitásához viszonyítjuk:-) ).
Mindegy is, nem az egyenlet a lényeg, jön a recept, hátha más haskók is befogadnák ezt a fincsi kiflit! Ja, és én direkt puhára alakítottam, aki ropogósat szeretne, vízből készítse és inkább 16 felé vágja. Jó sütést!


Hozzávalók:
300 gramm teljes kiőrlésű tönkölyliszt
200 gramm (BL 80-as) kenyérliszt
150 gramm (vagy bármilyen kis doboz) natúr joghurt
150 gramm víz
25 gramm élesztő
50 gramm vaj
2 kk só

1 nagy üveg passata
2 gerezd fokhagyma
5 levél friss bazsalikom
só, bors

reszelt cheddar sajt

A tésztával kezdünk. A liszthez hozzákeverem a többi hozzávalót (az élesztőt is csak belemorzsolva) a vaj kivételével, majd robotgéppel jól összedagasztom. Ha sűrű, még adok hozzá vizet, a tészta legyen jó lágy! Most teszem hozzá a vajat, ezzel is eldolgozom, így nem ragad majd a tálba. Letakarva duplájára kelesztem.
Közben elkészítem a szószt. Az összes hozzávalót botmixerrel elkeverem. 4 részre osztom, ebből hármat lefagyasztok, jó lesz ugyanerre a célra, vagy tésztaszósznak.
Ha megkelt a tészta, átgyúrom, 8 felé vágom, egyenként kör alakúra nyújtom, majd feltekerem és sütőpapíros gáztepsire teszem. Ha mindegyik kész, középen egy nagyon éles késsel jó mélyen bevágom. Tovább pihentetem, majd a lyukakba elosztom a paradicsomszószt és sajtot reszelek rá. Újabb pár perc pihentetés után 190 fokra előmelegített sütőbe tolom és kb. 20 perc alatt aranyszínűre sütöm.
A liszteket variálhatjuk szabadon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése