2013. augusztus 20., kedd

Habcsókos szilvás pite

Adott a hosszú hétvége, amikor ugye muszáj sütni. Meg egy csomó szilva, amit nem is tudom, hogy minek vettem, valahogy az elmúlt 10 évben sem tudtam leszokni arról, hogy 6-8 embernek megfelelő mennyiségeket vásároljak és főzzek, mert ami ugye 23 év alatt rögzül, az nagy úr :-) Mindegy, szerettem volna valami kevésbé hagyományos szilvás pitét sütni, a fahéj és a dió adta magát, a habcsók már csak egy lépés volt. Igazi nagymama hangulatú süti lett. Pedig esküszöm, hogy még csak 34 vagyok, nem 74 :-)



Hozzávalók 
a tészta:
4 tojás sárgája
150 gramm vaj
50 gramm tej
25 gramm élesztő 
300 gramm liszt
1 teáskanál kristálycukor

a töltelék:
200 gramm kristálycukor
6 tojás fehérje
150 gramm dió (szárazon pirítva és durvára darálva)
2 teáskanál fahéj
60 dkg szilva kettévágva és magozva

A tésztát kell először elkészíteni. A langyos tejben feloldom az élesztőt, majd a többi hozzávalóval összegyúrom.
A tojások fehérjét kemény habbá verem, majd a cukrot két részletben hozzáadom. Mikor a hab már kemény, a fahéjat és a diót (én együtt daráltam a tuti keveredésért) óvatosan hozzáforgatom.
A tésztát 2 részre osztom,  kinyújtom, az egyik lapot a sütőpapíros tepsibe helyezem, megszórom zsemlemorzsával, kirakom a szilvával, majd eloszlatom a tojáshabot rajta és a másik lappal befedem.
Az egész sütit így pihentetem szobahőmérsékleten egy órát. (Előtte nem kell keleszteni!)
Sütés: a sütőt 220 fokra felmelegítettem, majd mikor beletettem a sütit, 170 fokra visszavettem. Kb. 25 perc alatt sült meg.
Fontos: a diót feltétlen pirítva tegyük bele, különben nem dominál az íze. Sütés után megemelkedik a tészta és furi állaga lesz, de hűléssel visszaáll a kívánatos állapot és szépen szeletelhető. Nekem volt 2 kóbor tojásfehérjém a hűtőben, de ha nincs, a többlet sárgáját tegyük nyugodtan a tésztába, vagy csak 4 tojásból süssük (ekkor persze vékonyabb lesz).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése