2013. július 20., szombat

Sárgabarck lekvár és ivólé

Ezt a bejegyzést nem tettem volna fel, hiszen semmi különös nincs benne, mindenki befőz, a férjem meg nem hagyta, hogy gyömbéres lekvár legyen, amitől lett volna benne valami...Viszont egy barátnőm megkért rá, így feláldozom magam :-) Te tehetsz bele friss gyömbért!!
Gyönyörű és nagyon édes barackot kaptam a piacon, úgyhogy muszáj volt befőznöm, pótolva a tavalyi kihagyást. (Pedig eskü, nagy hassal sokkal könnyebb, mint a folyton a konyhaszekrényekre ragadó, lábam közé mászkáló vagy puszinak szánt harapással szeretgető 11 hónapossal, na de ezt ki tudta.)
A puhább példányokból baracklé lett, megtoldva némi ízetlen őszibarackkal (idén ilyet...). Az ötlet innen származik.
A lényeg: megvan az első dolog karácsonyra, a rakott mézes lekvárkája. Őrizni fogom!


 Hozzávalók:
1250 gramm tisztított sárgabarack
350 gramm cukor
Dr.Oetker dzsemfix extra 3:1

A barackot pár pillanatra beáztattam, majd váltott vízben alaposan megmostam, kiszedtem a magját és egy nagy fazékba öntöttem. Rámértem a cukrot, majd a dzsemfixet, és feltettem főni. Amikor felfőtt, átmentem rajta botmixerrel jó alaposan, majd a keveréket 1 percig főztem, folyamatos kavargatás közben. Mikor kész lett, leszedtem a habját (nem muszáj, de elszíneződik és elrontja a szép lekvárt), majd üvegekbe öntöttem, és 5 percre fejre állítottam. Mikor kihűlt elpakoltam. Nem nagy munka, és a boltinál ezerszer finomabb!

Rostos ivólé
A megmosott, kimagozott barackokat (nekem most vegyesen volt) minimális mennyiségű barnacukorral feltettem főni, majd botmixerrel pürésítettem és kb. 10 percig főztem. Mikor kész lett, üvegekbe öntöttem, és mikor lehűlt, hűtőbe tettem. Víz nem kell bele, hiába sűrű, majd fogyasztáskor lehet hígítani  Tartósítószert sem igényel. Finom!

2 megjegyzés: