2013. július 5., péntek

Az én hamburgerem II.

Volt a hamburger zsemléje, most jön a lényeg, a husi. Nekem legalábbis egyre fontosabb így fogyókúra közben :-). Mi marhahús szeretők vagyunk, úgyhogy bár a házi hamburgernek nincsenek kőbe vésett szabályai, és mindenki abból csinálja, amiből a családja szeretné, én gyönyörű marhahúsból sütöttem. Megkértem a hentest, hogy darálja át kétszer, megígérte, hogy akár ötször is, de ez éppen elég volt. Úgyhogy némi kovászos uborkával és paradicsommal nekem ez egy elég finom ebéd volt. (Persze a zsemlés verzió jobban tetszett volna, de ez van.)


Hozzávalók (a 8 zsemléhez és a fogyózónak):
500 gramm kétszer átdarált, kissé zsíros marhahús
1 fej fehér hagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors
gondolatnyi pirospaprika

paradicsom
bacon
sajt
lilahagyma
csemege uborka
saláta
szósz ízlés szerint

A hagymát finomra vágtam, a fokhagymát úgyszintén (a fokhagyma nyomót nem szeretem, minden íz és nedvesség benne marad, késsel is szépen fel lehet vágni, sokkal intenzívebb lesz), megfűszereztem, jól átgyúrtam és pár órára betettem a hűtőbe (egy éjjelre még jobb lett volna). Sütés előtt 10 egyforma részre osztottam, gombócokat gyúrtam belőle, majd szétlapítottam.
A bacont sütőpapírra tettem, a 200 fokos sütőben, amíg megmelegedett, szép ropogósra sütöttem. A visszamaradt zsírba tettem a megformázott húspogácsákat és a forró sütőben 1-2-szer megforgatva pirosra sütöttem. Először levet enged, utána pirul. Grillen is elkészíthető!
A hamburgerzsemléket ketté vágtam, a vágott felüket megpirítottam, rátettem egy salátalevelet, a húst, a bacont, egy szelet sajtot, a felvágott zöldségeket, végül a szószokat, kinek-kinek ízlése szerint. Még egy pár másodpercre mikróba tettem, és mindenki ehette is. Jól nézett ki, tényleg. 
Egy igazán egyszerű szósz ráadásnak (tök mekis íze van :-)). Majonézt és ketchupot összekeverünk és nagyon apróra vágott póréhagymát teszünk bele, kicsit hűtőben érleljük. (Nem a konyhaművészet csúcsa, sőt, eléggé az alja, de mindenkinek lehetnek ilyen hülye heppjei.)



Szőke Virág Judy fotói


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése