2013. július 18., csütörtök

A legnyáribb paradicsomszósz

Végre eljött az igazi, édes, napérlelte paradicsomok szezonja. Muszáj persze piacra menni érte, ha nincs saját kerthez szerencsénk, vagy nem élünk Olaszországban, de megéri. Most a gödöllői piacon kaptam a többihez képest méregdrága áron, de ég és föld.
Annyira finom szósz lett belőle, hogy a majdnem 11 hónapos, aki soha még sózott ételt sem kap, egy hatalmas adag tökfőzelék és méretes őszibarack után kiabálva követelte az adagját (ok, botmixerrel az ő hammjai készültek régen, önhiba), és úgy szopogatta a durumtésztáról, mintha legalábbis túró rudi lett volna (amit amúgy nem ismer). És nagyon sokat megevett belőle tésztával együtt amolyan befejező fogásként. Hát az anyukája ízlését örökölte :-). (Fogyózós őrülteknek: zöldsalátával is király. Magában is.)
Nem mondom, hogy annyi munka van vele, mint a hámozott konzerv kinyitása, vagy a bolti megvásárlása, de nem is sokkal több.

Hozzávalók (4 személyre szűken):
650 gramm édes paradicsom
1 csokor újhagyma
1 kis fej lilahagyma
3 gerezd fokhagyma
pici só
fehér bors
opcionális: friss bazsalikom és balzsamecet

Egy fazékban vizet forralok, beledobom a paradicsomokat, egy percig melegítem, majd hideg vizet öntök rá és lehúzgálom a héját.
Olívaolajon megdinsztelem a hagymákat, sózom, borsozom és az apróra vágott fokhagymát is beleteszem (nem kell nagyon aprózni, ott a végén a botmixer).
Rádobom a kockára vágott paradicsomot (magját is, nekem kell bele), és fedő alatt, a legkisebb lángon addig rotyogtatom, amíg elfő a leve. Botmixerrel egyneműsítem.
Mehet bele friss bazsalikom és egy kis löttyintésnyi balzsamecet, de most kihagytam, először főztem az idén, a paradicsom ízét akartam érezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése