2013. június 4., kedd

Eperlekvár 3 ízben: egyszerűen, vaníliásan, lime-al

Múlt héten olvastam Limara felhívását, hogy eper rendelhető Tahitófaluból. Már régen terveztem, hogy idén újra befőzök, mert a tavalyi év kimaradt, csak arra vártam, hogy azért lehetőleg ne aranyárban adják az epret. Nagyon elégedett voltam a kiszállított gyümölccsel, illatos volt, nagy szemű és csodálatosan édes. 3 féle lekvárt csináltam, egyik finomabb volt, mint a másik. Évek óta a Dr.Oetker zselésítőit használom, a cukor mennyisége a harmada, mint anélkül, és az egy perc főzés szimpatikusabb, mint órákig rotyogtatni és minden ízt és vitamint elfőzni. Jók lettek szerintem!

 Hozzávalók:
Az egyszerű eperlekvárhoz
1250 gramm tisztított eper
350 gramm cukor
Dr.Oetker dzsemfix extra 3:1

A vaníiliás eperlekvárhoz
1250 gramm tisztított eper
350 gramm cukor
Dr.Oetker dzsemfix extra 3:1
2 rúd vanília magjai

A lime-os eperlekvárhoz
1250 gramm tisztított eper
350 gramm cukor
Dr.Oetker dzsemfix extra 3:1
2 lime héja lereszelve

Mindháromnál ugyanúgy kezdtem, az epret beáztattam, majd váltott vízben alaposan megmostam, majd kiszedtem a csumáját és egy nagy fazékba öntöttem. Rámértem a cukrot, majd a dzsemfixet, és feltettem főni. Az ízesítőket is ilyenkor adtam hozzá, majd amikor felfőtt, 1 percig főztem, folyamatos kavargatás közben. Mikor kész lett, leszedtem a habját (nem muszáj, de elszíneződik és elrontja a szép lekvárt), majd üvegekbe öntöttem, és 5 percre fejre állítottam. Mikor kihűlt elpakoltam. Nem nagy munka, és a boltinál ezerszer finomabb!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése