2013. június 25., kedd

Bébi tökfőzelék

Nem csak azért bébi tökfőzelék, mert bébitökből van, hanem mert a babáknak adható. 10 hónapos kisfiam hozzátáplálását nagyon tudatosan igyekszem felépíteni, és ezért, vagy nem, nagyon jó evő, mindent szeret és élvezettel eszik. Büszke vagyok arra, hogy az ajándékba kapott 4 üveg gyümölcspürén kívül még soha nem evett bolti bébiételt, nem eszik sót, mégis változatosan és remélem egészségesen táplálom. Eddig a főzelék azt jelentette, hogy vízben főtt zöldség pürésítve, kis husival. Szerettem volna továbblépni, már igazán kaphat ízesebb ételt is.
Rántást, habarást nem akartam neki adni, mi sem eszünk ilyesmit, ezért főzés közben jött az ötlet. Nagyon bejött, minden falatnál elégedetten hammogott :-).


Hozzávalók:
1 darab bébitök
kis marék zabpehely
pici pirospaprika
egy kocka előre megfőzött csirkemell
1 kiskanál tejföl

A tököt meghámoztam, kimagoztam, majd nagy lyukú reszelőn lereszeltem, és kevés vízben feltettem főni. Negyed óra múlva a zabpelyhet és a csirkemell kockát is beletettem, meghintettem minimális pirospaprikával és puhára főztem úgy, hogy a levét is elfője.
Egy pici kanál tejföllel dúsítottam (a tányérkájában). Ez három adag, az ebéden kívül egyet eltettem másnapra, egyet a fagyasztóba.
Minden tökfélével működni fog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése