2013. május 13., hétfő

Morva gulyás

A marhahús nagy kedvenc nálunk. Sokféleképpen szoktam elkészíteni, nemrég pedig a nosaltyn találtam egy olyan verziót, amely másik kedvencemet, a barna sört tartalmazta. Nem bántam meg, hogy elkészítettem, szerintem gyakran fogom csinálni. A lényeg viszont: ne használjunk csak nagyon jó minőségű barna sört hozzá, nagyon karakteres az íze benne.



Hozzávalók:
750 gramm marhacomb
500 ml jó minőségű barna sör (pl. Krusovice, Staropramen)
2 fej lilahagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 db sárgarépa
250 gramm burgonya
só, bors
pirospaprika
kacsazsír

A kacsazsíron megdinsztelem a kockára vágott lilahagymát, és a sajtreszelőn lereszelt répát, majd hozzáadom a szétnyomott (én inkább mikronynyira vágom) fokhagymát. Ekkor teszem bele a felkockázott húst és fehéredésig pirítom, megfűszerezem és felöntöm a sörrel (kb. 1 dl-t kihagyva).
Így főzöm egy jó órát, majd beleteszem a nyersen lereszelt burgonyát és a sör maradékát, majd nagyon gyakran kavargatva puhára párolom. Isteni!
Most nokedlit főztem hozzá, de legközelebb, ha több időm lesz, burgonyagombóckákkal fogom tálalni.


Az eredeti recept itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése