2013. május 12., vasárnap

Babakeksz

A bolti babakekszet én nem adom jó szívvel a kisfiamnak, másrészt horror ára is van. Törekszem a minél egészségesebb ételeket megszerettetni vele, ha már én utálom a halakat és a zöldségeket. Millió verzió kering a neten, én is összeraktam egy sajátot, nagyon bejött B.nek, sőt, nekem is ízlik. Persze nem keksz ízt kell várni tőle! És még egy előny: ezt nem kell eldugni az éhes apakezek elől :-)!


Hozzávalók:
1 alma
90 gramm olaj
50 gramm zabliszt
100 gramm tönkölyliszt
1 kávéskanál szódabikarbóna (elhagyható)

Az almát meghámoztam és apróra reszeltem, most sajtreszelővel, mert abból kijön, ellentétben az üvegessel, ami viszont kényelmes. Egy tálba tettem, rámértem az olajat (egyszerűbb rátenni a mérlegre, mint bekoszolni egy mérőpoharat), majd elkevertem.
A zabpelyhet késes aprítóban liszt állagúvá őröltem, majd a tönkölyliszttel és a szódabikarbónával együtt az almás péphez kevertem.
A gáztepsibe sütőpapírt tettem, majd teáskanállal halmokat raktam rá, amit kézzel lelapítottam. 190 fokos sütőben nekem 15 perc alatt sültek meg.
Jó puha (éljenek a fogatlan 8 és fél hónaposak), ezért el lehet csócsálni a falatkákat, de joghurtba, vagy gyümölcsbe keverve is menők az el nem rontott ízlésű bébiknél.
(Glutén bevezetése után adható)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése