2013. április 15., hétfő

Lasagne egyszerűen

Ez az A recept nekem. Mióta olaszos kajákat is főzök, erre gyúrok, hogy még jobb legyen. Mindig változtatok kicsit rajta. A husi tejjel felöntését egy Jamie Oliver műsorban láttam, a besamel lecserélését tejszínnel a húgomtól hallottam, a tészta kiváltása palacsintával meg adta magát, mint a hortobágyinál. Amiben olyan jól megszívja magát a palacsinta, miért ne működne itt is? Hát szerintem még jobb is. 
Na jó, mikor még nem volt gyerekem és frissen gyúrtam hozzá a tésztát, az nagyon tuti volt, de ha most állnék neki, szerintem kitolatna a konyhába a ded, mire kész lennék. Majd ha nagy lesz és segít tekerni a tésztanyújtó gépet. Talán jövő nyáron? 



Hozzávalók:
10 db palacsinta
0,5 kg darált marhahús
2 fej lilahagyma
4 gerezd fokhagyma
2 dl tej
2 doboz paradicsomkonzerv (darabolt)
1 marék friss bazsalikom
só, bors, babérlevél
olívaolaj
balzsamecet
2 dl tejszín
25 dkg sajt
Az olívaolajon megpároljuk a kockára vágott lilahagymát, mellédobjuk a babérlevelet is. Ha kész, rátesszük a darált húst és nagy lángon körbepirítjuk, majd ráöntünk 1 dl tejet, és megvárjuk, míg elfő a leve, majd megismételjük.
Sózzuk, borsozzuk, felöntjük a paradicsom konzervvel, majd alacsony lángon, lefedve 1-2 órát főzzük. A vége felé beledobjuk a bazsalikom leveleit, valamint az apróra vágott fokhagymát is. Ha elég puhának ítéljük, kevés balzsamecettel fűszerezzük, és hozzákeverjük a tejszínt úgy, hogy 3 evőkanálnyi maradjon belőle. Elkészítjük a palacsintákat. A kiolajozott kerámiatál aljára 2 palacsintát teszünk, a húsos ragu negyedét rákanalazzuk, és megszórjuk reszelt sajttal. Ezt addig ismételjük, amíg el nem fogynak a hozzávalók, majd a tetejére a kimaradt tejszínt öntjük, és bőven megszórjuk reszelt sajttal.
200 fokos sütőben pirosra sütjük kb. fél óra alatt. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése