2013. április 12., péntek

Jamie mandulás spagettije

Nem vagyok tésztatévesztő, ez az az étel, amit muszáj spagettivel csinálni. Mindig nyitott vagyok az újításokra, nem vagyok a receptekhez ragadva, de ehhez a spagetti íze kell. És nem a kagylóé. Amúgy nyamika :-). Nem egy fogyókúrás darab (akkor minek főztem, tudom).







Hozzávalók:
100 gramm őrölt mandula
1 doboz hámozott, darabolt paradicsom
2-4 gerezd fokhagyma
1 marék friss bazsalikom (ha nincs, jó a fagyasztott is)
parmezán sajt
só, bors
opcionális: 2 kanál krémsajt, 1-2 kanál tejszín

spagetti

Amíg a tészta fő, elkészül a szósz.
A mandulát szárazon (olaj nélkül) megpirítjuk, aranybarnára. Lehet szeletelt mandulából is csinálni, akkor a végén majd botmixerrel át kell menni rajta.
Ráöntjük a paradicsomot, az apróra vágott fokhagymát is hozzáadjuk, sózzuk, borsozzuk és pár percig összefőzzük, a legvégén a bazsalikommal ízesítjük. Ha sima mártást szeretnénk, érdemes átturmixolni. A bazsalikom nagyon fontos hozzávaló!
Nekem a paradicsom most kicsit savas volt, ezért krémsajttal és tejszínnel lágyítottam az ízén, de ez teljesen kimaradhat.
Nem gondoltam volna, hogy ez jó lehet, pedig de. Sőt, függőséget okoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése