2013. március 17., vasárnap

Reteksaláta

Mikor először jártunk Dániában, azt gondoltam, itt mindenki hülye. Nyers kelkáposztát ettek mindenhez (és vajas kenyeret :-) ) A 3. napra már megszoktam, és az sem akasztott ki, hogy a pulykasültön egy szelet sonkát értettek és a hamburger mellé krumplipürét adtak (és vajas kenyeret kelkáposztával). 5 év múlva már én is eljutottam arra a szintre, hogy salátában megszeressem.




Hozzávalók:

negyed fej kelkáposzta
5 szem retek

só, bors
fél dl majonéz
1 teáskanál mustár
(opcionális: porcukor)


Nagyon egyszerű az elkészítése. Az öntet hozzávalóit összekeverjük, majd belevágjuk a zöldségeket és a hűtőbe tesszük összeérni.
Legközelebb hagymát is teszek bele, most a medvehagyma szezon elején nekem ez hiányzott belőle.

Paleos érintett is eheti, bár a házi majonéz legyen az alapja, lustábbaknak laktózmentes tejföl, sokat kóstolgatva.

Majonéz:
2 tojás sárgája
2 dl olaj
mustár
só, bors
citromlé
A hideg tojás sárgáját habosra keverjük a mustárral, majd szinte cseppenként, majd vékony sugárban folyamatos keverés közben hozzáadjuk az olajat. Addig keverjük, amíg szép sűrű, krémes állagú lesz. Ekkor még igen rossz íze van, innentől kell a só, bors, citromlé helyes arányának beállításával normális ízűre igazítani.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése