2013. március 17., vasárnap

Molnárka

Az én évjáratom még emlékezhet rá. Már akinek a kaja fontos volt. Szóval ez egy péksüti, ami mindig a tormás sonkával együtt bukkant fel , szigorúan egy levél kókadozó fejes saláta kíséretében. Pedig, finom. Legutóbb a kistarcsai kórház büféjében láttam Az is fini volt. Csak a saját a jobb!





Hozzávalók:

60 dkg liszt - nálam a fele BL 80- as (vagyis kenyérliszt volt)
1 teáskanál só
3 evőkanál cukor
1 tojás
150 gramm joghurt (natúr)
1,5 dl tej
10 dkg vaj felolvasztva
3 dkg élesztő

A hozzávalókat egy keverőtálba teszem és rugalmas tésztát gyúrok belőle. Duplájára kelesztem meleg helyen, majd 12 részre osztom, gombócokat gyúrok belőle, és 10 perc pihentetés után kinyújtom és feltekerem. Nem baj, ha nem szabályosak, nem eladásra készül. Felvert tojással megkenem, majd újabb negyed órát pihentetem, majd 180 fokra előmelegített sütőben, alsó-felső sütés mellett negyed óra alatt megsütöm.

Most kihűlés után kettévágtam, belekerült  egy nem kornyadozó salátalevél, 2 szelet pulykaszalámi és a reteksaláta. Jó kis vacsora volt. Férfiaknak 3 is kell.

A tészta Limarától van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése